انتخابات

وزرای امور خارجه ایران و پاکستان امروز در اسلام‌آباد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان در اسلام آباد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور قبل از شروع گفتگوهای دوجانبه، در محل وزارت امور خارجه پاکستان درختی را به نشانه دوستی دو کشور کاشتند.

حسین امیرعبداللهیان , کشور پاکستان ,

 امیرعبداللهیان عصر روز گذشته برای گفتگو و تبادل نظر با مقامات عالی پاکستان، تهران را به مقصد پایتخت آن کشور ترک نمود.

طبق اعلام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این سفر گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه در ابعاد و زمینه های گوناگون از جمله همکاری‌های مرزی و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در بدو ورود به این کشور گفت: این سفر به دعوت آقای بوتو، وزیر محترم امور خارجه کشور دوست و برادر پاکستان انجام شد. از دو روز گذشته تیم های اقتصادی دو کشور گفتگوهای خود را در اسلام اباد شروع کردند. در دیدارهایی که با همتا و مقامات ارشد پاکستان خواهیم داشت در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و مسائل مرزی و گردشگری گفتگو خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم با توجه به تنوع موضوعاتی که در روابط دو کشور وجود دارد و مشترکات فراوانی که بین ایران و پاکستان شاهد هستیم، فصل جدیدی از مناسبات دو کشور را در دولت جدید آقای رئیسی و نخست وزیر محترم پاکستان در پی دیدار اخیری که در منطقه مرزی مند پیشین داشتندپایه گزاری کردند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: در عین حال بنا بر دعوت مقامات عالی رتبه پاکستان در جریان این سفر در خصوص زمان سفر دکتر رئیسی در آینده ممکن گفتگو و توافق خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.